Test ciągnika siodłowego Scania Super R460

Na przełomie listopada i grudnia 2022 roku, KOIMEX S.A. przy współpracy ze Scania Polska S.A. przeprowadził test najnowszego modelu ciągnika siodłowego Scania Super R460.

Kierowcą z wieloletnim doświadczeniem został Denis, który na co dzień jeździ ciągnikiem Scania R 450 model 2019.

Wyniki mówią same za siebie

Podczas jednomiesięcznego testu nasz kierowca sprawdzał zalety ciągnika na regularnych europejskich trasach o zróżnicowanej trudności (Polska, Niemcy, BeNeLux, Francja, Włochy, Hiszpania, Szwajcaria)

Zróżnicowanie obciążenia ładunkiem wynosiło od 3,2 do 24,2 ton.

Wyniki:
- całkowity przebieg: 10.329 km
- średnie zużycie paliwa: 21,90 litrów / 100 km

Test jednoznacznie wykazał, iż Scania Super z silnikiem o mocy 460 KM jest najoszczędniejszym ciągnikiem siodłowym na rynku.

Opis trasy

Pierwszy odcinek testu należał do łatwych, prowadził z zachodniej Polski do stolicy Francji (waga ładunku 6,0 T).

Kolejny odcinek należał do trudnych, gdyż przebiegał przez Alpy francuskie do centralnych Włoch (waga ładunku 22,6 T).

Trudność trasy kolejnego odcinka należała do średnich i przebiegała z centralnych Włoch do okolic Walencji (waga ładunku 22,0 T).

Kolejna trasa przebiegała z okolic Walencji do Lyonu (waga ładunku 24,2 T).

Z Lyonu kierowca wykonał trasę do Polski (waga towaru 21,0 T).

Test kończyła trasa do Szwajcarii (waga ładunku 18,9 T) a następnie do Polski w okolice Poznania (waga towaru 3,2 T)

 

Scania Super R460 - to bardzo mocne argumenty

Kierowca wysoko ocenił komfort jazdy ciągnikiem Scania Super R460. Podkreślił przede wszystkim ogromny moment obrotowy jednostki napędowej, wyjątkowo ergonomiczną i wyciszoną kabinę, doskonałe fotele oraz łóżko. 

Jednak najwięcej zmian jest w sercu pojazdu. Przełomowa wydajność układu napędowego jest sumą jego wielu składników:
- 6-cylindrowy, 13-litrowy silnik Scania Super,
- skrzynia biegów Scania Opticruise G25 i G33,
- osi  o obniżonej masie własnej oraz zredukowanym tarciu wewnętrznym Scania R756 w zakresie przełożeń od 1,95 do 4,11,
- wyższa wydajność przygotowywania i spalania mieszanki,
- skuteczniejsze smarowanie i chłodzenie,
- udoskonalona turbosprężarka,
- system Scania Twin SCR,
- nowy układ sterowania o wysokiej mocy obliczeniowej,
- duża rozpiętość optymalnych przełożeń dostosowanych do każdego charakteru pracy i mocy silnika,
- modułowa konstrukcja podwozia optymalizująca rozkład obciążenia.
 

Wróć do listy

Napisz do nas

Pobierz statut spółki