20.12.2023 | Eksperci | KOIMEX

Quo vadis Schenker?

We wtorek 19 grudnia 2023 r. niemiecki narodowy przewoźnik kolejowy - Deutsche Bahn ogłosił otwarty i niedyskryminujący proces sprzedaży akcji swojej jednostki logistycznej DB Schenker.
Jak wyrażono się w dokumencie “Warunkiem sprzedaży jest to, że musi ona być pod każdym względem wyraźnie korzystna ekonomicznie dla Deutsche Bahn”.

Co ciekawe, sprzedaż DB Schenker może dostarczyć istotnych informacji na temat potencjału rynku private equity w 2024 roku, w który inwestorzy rynku TSL wchodzą poobijani przez konflikty geopolityczne i regulacje branżowe, nie pozostające bez wpływu na inwestycje w nadchodzącym roku.

Niemniej fundusze private equity wspomagane przez rzesze inżynierów wykorzystujących nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja mogą wskazać nowe kierunki potencjalnych inwestycji.
DB Schenker, będący ważnym graczem na rynku logistycznym, rok wcześniej wzmocnił swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych, kupując przewoźnika USA Truck za 435 milionów dolarów.

Ta transakcja pokazuje dynamikę i skalę działalności DB Schenker, który teraz sam “został wystawiony na sprzedaż”.

DB Schenker, mimo wcześniejszych kontrowersji, takich jak wielomilionowe kary nałożone przez KE za współtworzenie karteli cenowych, utrzymywał silną pozycję na rynku. Przyszłość pod nowym właścicielem będzie zależała od strategii i zarządzania po przejęciu.

Podsumowując, decyzja o sprzedaży DB Schenker jest z pewnością wynikiem coraz bardziej katastrofalnego stanu niemieckich kolei, które w pozyskaniu środków ze sprzedaży tego giganta logistycznego, widzą ratunek i możliwość częściowego oddłużenia Deutsche Bahn.

Z pewnością spółka ma wielki potencjał, jednak w okresie tak dużych zmian i niepewności trudno określić, czy znajdzie się inwestor z odpowiednim portfelem, akceptujący ryzyko.
Przypominamy, że jest to kolejne istotne wydarzenie w branży TSL, które jest związane z niemiecką koleją, po jakże dotkliwym dla nas - transportowców zwiększeniu o 83% niemieckiego myta za przejazdy niemieckimi drogami.

Rząd federalny zdecydował, że 50% przychodów z myta drogowego, zostanie przekazane na rozwój państwowej kolei.

Źródło:
deutschebahn.com/de/presse/

Wróć do listy

Napisz do nas

Pobierz statut spółki

Polityka prywatności

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Dostosuj
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane