Kolejny test ciągnika DAF XG+ | Firma transportowa KOIMEX

Kolejny test ciągnika DAF w KOIMEX S.A. - tym razem model XG+

W drugim kwartale 2022 roku, KOIMEX S.A. przy współpracy z ESA Trucks Polska przeprowadził ponowny test najnowszego modelu ciągnika siodłowego DAF tym razem w wersji XG+.

Kierowcą testowym podobnie jak w przypadku styczniowego testu, został wieloletni, doświadczony kierowca Rafał, wielokrotny zdobywca tytuł „Kierowcy Roku”.

Początek testu zaczął się od szkolenia teoretycznego przeprowadzonego przez instruktora ESA Trucks Polska.

Pierwsza cześć szkolenia
to omówienie systemów bezpieczeństwa, ekonomiki jazdy i najnowszych dostępnych systemów wspomagających kierowcę. Ważne aspekty szkolenia teoretycznego to przedstawienie układu napędowego, silnika, hamulców oraz przedstawienie różnić pomiędzy modelami XF, XG i XG+.

Druga cześć szkolenia to już testowa jazda kierowcy z instruktorem DAF, podczas której omawiane były aspekty związane z wykorzystaniem najnowszej technologii tj. nowoczesna i inteligentna skrzynia biegów, nowoczesna jednostka napędowa oraz bardzo przestronna kabina kierowcy.
Żeby zapoznać się jeszcze bardziej z pojazdem, kierowca odbył dwutygodniowy test ciągnika na regularnych trasach.

Przebieg testu ciągnika DAF XG+ w KOIMEX S.A.

Pierwszy tydzień testu - trasa wiodła przez Dolnyśląsk i Śląsk i województwo Łódzkie, a następnie do stolicy naszych niemieckich sąsiadów. W drodze powrotnej trasa prowadziła do województwa kujawsko- pomorskiego.
Długość trasy to ok. 2000 km, trasa średnio trudna, w większej części po Polsce. Masa załadowanego towaru sięgała 23,8 T.
Zużycie paliwa wyniosło 24,3 litra / 100 km i było niższe o 2,6 litra / 100 km, w stosunku do innych ekonomicznych ciągników siodłowych we flocie KOIMEX SA.

Drugi tydzień testu - trasa wiodła przez województwo kujawsko - pomorskie, poprzez pagórkowaty teren południowych Niemiec, aż w okolice Strasburga. W drodze powrotnej trasa prowadziła do województwa kujawsko- pomorskiego.
Długość trasy to ok. 2400 km, trasa trudna, w większej części po terenie pagórkowatym. Masa załadowanego towaru sięgała 24 T.
Zużycie paliwa wyniosło 24,5 litra / 100 km i było niższe o 2,3 litra / 100 km, w stosunku do innych ekonomicznych ciągników siodłowych we flocie firmy transportowej KOIMEX SA.

Nowoczesny transport drogowy opiera się o optymalizację zużycia paliwa.

Nadrzędnym celem testu było sprawdzenie zużycia paliwa nowej generacji DAF-a na trasie regularnie realizowanej przez ciężarówki KOIMEX S.A., a także komfortu jazdy kierowcy. 

O bezkonkurencyjnym komforcie jazdy nowej generacji DAF-a może świadczyć wypowiedź kierowcy: 

Najbardziej komfortowy ciągnik jakim jeździłem, ogromna przestronna kabina kierowy, wygłuszenie na poziomie samochodu osobowego klasy premium, bardzo wygodne łóżko z elektryczna regulacją w wielu płaszczyznach. Mam wrażenie, że przy projektowaniu ciągnika, a w szczególności kabiny brali udział kierowcy.
Moja ocena jest tylko jedna, najnowszy ciągnik DAF, nie ma sobie równych”.


DAF wysoko podnosi poprzeczkę wprowadzając całkowicie Nową Generację pojazdów ciężarowych. Nowe modele pojazdów XF, XG i XG+ oferuje bezkompromisową jakość, 10% redukcję zużycia paliwa, kompleksową gamę rozwiązań z zakresu pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz najwyższy poziom komfortu.

Przewoźnicy w DAF XG+ docenią komfort kierowcy i obniżone zużycie paliwa.

Oprócz modelu XF firma DAF wprowadza również modele XG i XG+, to modele flagowe i oprócz wydłużonego o 160 mm przodu, cechuje dodatkowe 330 mm długości tylnej części kabiny, która zapewnia niezrównaną przestrzeń do pracy, życia i snu. Wnętrze kabiny DAF XG ma wysokość od 1980 do 2105 mm, a dzięki wydłużeniu kabiny do tyłu zapewnia również ogromną kubaturę wewnętrzną.

Nowy model XG+ przewyższa wszystkie dostępne na rynku pojazdy ciężarowe pod względem ilości miejsca we wnętrzu. Wysokość kabiny została jeszcze bardziej zwiększona, dochodząc do imponującej wartości 2220 mm.

Auto posiada najszersze łózko, które jest w pełni sterowane elektrycznie, zapewniając kierowcy niespotykany dotąd komfort.
Modele XF, XG i XG+ nowej generacji charakteryzuje atrakcyjna stylistyka zewnętrzna. Wyprofilowana przednia szyba, eliptyczne panele narożne, opływowe osłony słupka A, płyta dolna ze zintegrowaną owiewką powietrza i unikatowa konstrukcja owiewek w nadkolach zapewniają doskonałą aerodynamikę, podobnie jak opcjonalne kamery, które zastosowano zamiast lusterek.

To dzięki tym elementom i podwójnej klejone szyby w kabinie jest tak cicho, w samochodach osobowych klasy premium.

Wszystko to pozwoliło uzyskać aż o 19% lepszą aerodynamikę co przekłada się na nawet 6,3% z 10% całkowitego obniżenia zużycia paliwa.

Ważnym elementem stylistycznym nowej generacji są nowoczesne reflektory LED zapewniające bezprecedensową widoczność w nocy.
Dzięki niskiemu zużyciu energii i nieograniczonej żywotności diody LED zapewniają doskonałą jakość światła, a jednocześnie obniżają koszty eksploatacji.

DAF w swoich pojazdach oferują zaawansowany system zastępujący klasyczne lusterka zintegrowanym z nadwoziem kamerami. DAF Digital Vision zastępuje lusterka główne i szerokokątne. Kamery jeszcze bardziej zwiększają bezpośredni zakres widzenia, a jednocześnie poprawiają wydajność aerodynamiczną, przyczyniając się do osiągnięcia najniższego zużycia paliwa.

Test ciągnika DAF XG+ - nowe funkcje, wydajność i bezpieczeństwo.

Dodatkowe funkcje nakładanie znaczników w celu wyświetlenia dodatkowych informacji na temat długości pojazdu, co jest przydatne na przykład podczas jazdy manewrowej i wyprzedzania.
Po raz pierwszy w branży zastosowano elektrycznie chowane kamery. Kolejnym systemem wspomagania jest DAF Corner View to opcja zastępująca lusterko krawężnikowe i lusterko przednie, która zapewnia pole widzenia znacznie większe niż w przypadku tradycyjnych lusterek, wyświetlacz systemu DAF Corner View jest zamontowany na słupku A pasażera.

Nowoczesna deska rozdzielcza została zaprojektowana w taki sposób, aby sprzyjać optymalnemu zakresowi bezpośredniego widzenia. Obejmuje ona atrakcyjny, środkowy wyświetlacz 12˝, który umożliwia wyświetlanie wszystkich informacji dotyczących pojazdu oraz opcjonalny ekran dotykowy 10˝ przeznaczony do obsługi systemu nawigacyjnego i informacyjno-rozrywkowego DAF.

W celu zapewnienia najwyższego komfortu pracy pojazdy XF, XG i XG+ nowej generacji są standardowo wyposażone w system automatycznej regulacji temperatury lub w pełni zautomatyzowany układ klimatyzacji. Nowością jest w pełni zintegrowany układ klimatyzacji postojowej, dostępny jako opcja w modelu XG+, przeznaczony do automatycznego chłodzenia lub ogrzewania wnętrza kabiny.

Transport drogowy z wykorzystaniem nowej generacji ciągników siodłowych DAF łączy w sobie największą w klasie wydajność, bezpieczeństwo oraz komfort pracy i odpoczynku kierowcy, dlatego też została ona wyróżniona najbardziej prestiżową nagrodą w branży pojazdów ciężarowych „International Truck of the Year 2022”.

Wróć do listy

Napisz do nas

Pobierz statut spółki