Firma transportowa KOIMEX S.A. realizując dynamiczny i ciągły rozwój, powiększy w 2022 roku flotę pojazdów o 25%.
W listopadzie i grudniu Koimex SA łącznie odbierze 40 zestawów ciężarowych:
- 20 ciągników siodłowych Volvo
- 20 ciągników siodłowych DAF
- 40 naczep Kögel
Wszystkie ciągniki siodłowe wyposażone są w nowoczesne systemy bezpieczeństwa kierowcy oraz klimatyzacje postojowe.
Wszystkie pojazdy standardowo wyposażone są w system I-SAVE z układem TurboCompound i przy mocy 460km osiągają moment obrotowy rzędu 2600 Nm, przewyższając przy tym moment obrotowy silnika 500 konnego.
Ponadto I-Save umożliwia długą jazdę z niższą prędkością silnika i na wyższym biegu, co sprawia, że jest ona płynniejsza i cichsza.
Samochody posiadają pełne ospojlerowani która wpływa na aerodynamikę pojazdu, a także samą estetykę.
Nowoczesna skrzynia biegów I-Shift, jaką posiadają auta w obecnej specyfikacji, została zaprojektowana tak, aby zapewnić efektywną jazdę na autostradach.
Jej oprogramowanie, zoptymalizowane pod kątem transportu długodystansowego umożliwia oszczędzanie paliwa.
Nowością jest także tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia, który pomaga ograniczyć prędkość pojazdu poniżej ustawionej prędkości.
Wykorzystuje hamulec dodatkowy w połączeniu z optymalnym wyborem biegów, a hamulce kół są używane tylko wtedy, gdy są naprawdę potrzebne.
W ciągniku jest wiele systemów zwiększających bezpieczeństwo na drodze, m.in.:
- alarm odległości podwyższa bezpieczeństwo podczas jazdy z prędkością przekraczającą 60 km/h bez tempomatu adaptacyjnego. Jeśli pojazd zbliży się do poprzedzającego pojazdu, na przedniej szybie zostanie wyświetlony alarm.
Alarm odległości pozwala zwolnić i zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.
- inteligentna kontrola prędkości jazdy, przy dużym natężeniu ruchu tempomat adaptacyjny korzystający z radaru dostosowuje prędkość, automatycznie przyspieszając i hamując, aby utrzymać wybraną odległość od poprzedzającego pojazdu. Tempomat działa aż do całkowitego zatrzymania. Można go włączać przy prędkościach powyżej 4 km/h, toteż jest przydatny podczas jazdy w intensywnym ruchu, przy manewrowaniu z małą prędkością.
Wszystkie ciągniki siodłowe objęte są kontraktami serwisowymi obejmującymi wszelkie czynności usługowo – naprawcze, gwarancją czasu naprawy, jak również dodatkowym ubezpieczeniem assistance.
Standardowe wyposażenie to cyfrowy wyświetlacz, w którym można w pełni spersonalizować, dodatkowy 9-calowy wyświetlacz umożliwiający kontrolowanie wszystkich funkcji pojazdu, łącznie z widokiem nawet ośmiu kamer.
Sterowanie głosowe i aplikacje dodatkowe będą już standardem wyposażenia.
Firma transportowa KOIMEX zamówiła specyfikację, w której standardem w wyposażeniu ciągników, jest klimatyzacja postojowa – system, który zapewnia komfortowe warunki w kabinie kierowcy podczas postoju.
Podwójny system magazynowania energii VOLVO TRUCKS, to kolejna nowość w tym modelu.
W tym systemie do magazynowania energii wykorzystuje się akumulatory żelowe. które zasilają urządzenia pokładowe, natomiast udoskonalone akumulatory z ciekłym elektrolitem służą do uruchamiania pojazdu.
Nowością jest, także automonitorowanie. Jest to system, który monitoruje poziomy naładowania, aby nie dopuścić do wyczerpania energii. System stopniowo wyłącza dodatkowe urządzenia, a nawet powiadomi kierowcę w odpowiednim momencie.
Model XF zwraca uwagę nowoczesnymi, opływowymi liniami oraz dużą kratą wlotu powietrza z szeroką górną częścią ze szczotkowanego aluminium, na której znajduje się logo DAF z chromowanymi krawędziami.
W połączeniu z efektownie stylizowanymi przednimi reflektorami, które mogą być wyposażone w opcjonalną technologię oświetlenia LED, oraz stalowym przednim zderzakiem, zapewnia to świeży i nowoczesny wygląd.
Światła przeciwmgielne, z reflektorami doświetlającymi zakręty lub bez nich, zostały wbudowane w zderzak. Pod przednią szybą pozostawiono wolną przestrzeń na umieszczenie nazwy i logo firmy właściciela.
Efektowne srebrne akcenty wlotów kraty wlotu powietrza, wlot powietrza w zderzaku i nowa, opcjonalna osłona przeciwsłoneczna (standardowe wyposażenie kabiny Super Space Cab) dopełniają atrakcyjnego wyglądu kabiny.
W modelu XF wprowadzono niedostrzegalne zmiany kraty wlotu powietrza i rozstawu osi w celu poprawy właściwości aerodynamicznych.
Bardziej widoczne akcesoria kierujące przepływem powietrza, takie jak regulowane i stałe owiewki dachowe, osłony boczne i fartuchy boczne, przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Podnoszą one również walory estetyczne kabiny, zapewniając tym samym pozytywny wizerunek firmy-właściciela.
Niezależnie od wersji wszystkie kabiny mają owiewki narożne wyposażone w stateczniki, które kierują przepływ powietrza wzdłuż boków kabiny, co zapobiega osadzaniu się brudu na klamkach i bocznych szybach.
Zintegrowane owiewki w zespołach przednich reflektorów ograniczają osadzanie się zabrudzeń poniżej klamek.
Oryginalne, geometryczne kształty kabin modelu XF zapewniły mu pozycję lidera w kategorii ciągników siodłowych przeznaczonych do pokonywania długich dystansów w Europie.
Firma DAF nie porzuciła koncepcji kabiny, która cieszyła się tak dużym powodzeniem.
Przeciwnie, podczas projektowania nowej kabiny inżynierowie wzięli za punkt wyjścia zalety poprzedniego modelu.
Zupełnie nowe wykończenie, nowe materiały, nowe warianty kolorystyczne, subtelne detale wykończeniowe i najwyższa jakość wykonania — wszystko to sprawiło, że wnętrze kabiny stanowi klasę samą dla siebie.
Nowe, dostępne w wyposażeniu standardowym liczniki tachografu, które informują o pozostałym czasie jazdy i czasie odpoczynku, nowe czcionki i stylistyka tablicy przyrządów na desce rozdzielczej, udoskonalone ustawienia jazdy zapewniające niskie zużycie paliwa, udoskonalony tempomat PCC, nowe obicia foteli, zupełnie nowy układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji z funkcją ogrzewania ciepłem resztkowym oraz łatwym w obsłudze modułem sterującym, wymienne przełączniki i standardowe srebrne akcenty na kierownicy to tylko kilka rozwiązań, które świadczą o szeregu modyfikacji w zakresie komfortu jazdy, oszczędności paliwa i bezpieczeństwa.
Kabina nowego modelu XF zachwyca przestronnością. Dorosła osoba może wygodnie siedzieć na leżance, w środkowej konsoli znajduje się wysuwany stolik, a nad głową umieszczono przestronne schowki, które bez problemu pomieszczą kuchenkę mikrofalową lub ekspres do kawy. Nowe wykończenie kabiny i nowoczesny przełącznik oświetlenia wnętrza wraz z wbudowaną funkcją przyciemniania sprawiają, że kabina modelu XF jest jeszcze bardziej przyjazna dla kierowcy.
Dzięki szerokiemu, jednoczęściowemu materacowi dolnej leżanki kabina modelu XF zapewnia najwyższy komfort wypoczynku. Udoskonalony panel sterujący na tylnej ścianie, wyposażony m.in. w przełącznik oświetlenia wnętrza i opcjonalny element sterujący dodatkową nagrzewnicą, izolacja kabiny oraz specjalne rozwiązania, które skutecznie zapobiegają przeciągom i wychładzaniu przestrzeni pod leżanką — wszystko to znacząco podnosi komfort wypoczynku.
Podobnie jak poprzednik, nowy model ma duże schowki w konsoli dachowej i unikalny, pojemny schowek pod dolną leżanką. Dotyczy to również dodatkowych schowków na małe przedmioty w postaci gniazd na karty do opłat drogowych, wysuwanych uchwytów na kubki o regulowanej wielkości w środkowej konsoli oraz schowka w tylnej ścianie kabiny.
Ładunki transportowe różnią się od siebie specyfikacją, wagą, gabarytami, a także wymaganiami odnośnie do sposobu załadunku lub rozładunku.
Załadunek pod względem rodzaju można podzielić następująco:
załadunek od góry –załadunek jest realizowany górą głównie wtedy, gdy naczepa ma ruchomy dach. Taki rodzaj rozładunku sprawdza się doskonale np. w przypadku towarów sypkich.
załadunek bokiem –realizowany jest zwykle z boku pojazdu w naczepach typu firanka lub plandeka.
załadunek tyłem –to jedna z najczęściej stosowanych metod rozładunku towaru w branży transportowej. Ułatwieniem są naczepy z ruchomymi podłogami, które przyśpieszają ten proces i pozwalają szybciej załadować i rozładować towar.
Naczepy użytkowane przez KOIMEX S.A. charakteryzują się parametrami technicznymi tj.:
- szyja ramy 90 mm z trzema osiami
- dopuszczalny technicznie nacisk na siodło: 12 000 kg
- dopuszczalne technicznie obciążenie agregatu: 27 000 kg
- technicznie możliwa masa całkowita: 39 000 kg
- masa własna z wyposażeniem podstawowym: 5400 kg
- długość powierzchni ładunkowej pod dachem: 13 620 mm
- wyposażenie opcjonalne: RoRo w zestawie (wyposażenie do transportu promem/statkiem), wyposażenie do transportu stali (kieszenie kłonicowe, kłonice wkładane, ponadnormatywna długość), transportu papieru, transportu napojów, transportu dla przemysłu motoryzacyjnego, transportu o ponadnormatywnej szerokości, transportu produktów chemicznych (oktabiny), transportu opon
Napisz do nas
Pobierz statut spółki