Wpływ rosnącego e-commerce na transport drogowy

E-commerce to sektor gospodarki, który w ostatnich latach prężnie się rozwija. Przy tak ogromnej ilości zamówień, dostawa na czas jest priorytetem. Zrozumienie, jak działa logistyka, jest kluczowe dla e-commerce. Transport drogowy jest jednym z głównych problemów, zwłaszcza w krajach rozwijających się. Nieprawidłowa dostawa, zwroty produktów, błędnie dostarczone paczki - te problemy są powszechnie znane. Współczesny handel został uproszczony do minimum, a proces zakupów jest oparty na innowacyjnych technologiach. Natomiast na zapleczu sklepów internetowych, realizacja zamówień i ich wysyłka stają się coraz bardziej skomplikowane i wymagające. E-commerce stał się dziedziną bardzo konkurencyjną, a wpływ na inne branże, w szczególności na logistykę, jest ogromny.

E-commerce a transport drogowy: Rynek logistyki o wartości 726 miliardów dolarów.

Według prognoz, globalny rynek logistyki w sektorze e-commerce osiągnie wartość 726 miliardów dolarów w 2020 roku. W tej zaostrzonej rywalizacji, wzrost wymagań klientów każdego dnia, a firmy kurierskie takie jak FedEx wypuszczają na rynek coraz to nowsze usługi transportowe w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania. Sprzedawcy i dystrybutorzy zawsze szukają lepszych sposobów na realizację bezproblemowej dostawy towarów, a różne branże logistyczne wprowadzają innowacje, aby ten proces był jak najbardziej zaawansowany. Są nawet w stanie dostarczyć produkty spożywcze w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia. Rynek e-commerce zapewnił boom branży transportowej. Według szacunków, do 2020 roku rynek e-commerce B2C wygeneruje 3,2 biliona dolarów, podczas gdy rynek B2B będzie dwukrotnie większy.

W przypadku przychodów z transportu, globalny rynek e-commerce B2C wygenerował 85 miliardów dolarów w 2015 roku i przewiduje się, że będzie rósł z roczną stopą wzrostu wynoszącą 15% do 2019 roku. Takie wymagania będą dodawały presji na już napięty rynek wyposażenia. To może być najlepszy moment, aby skorzystać z usług profesjonalnej firmy logistycznej, która pomoże poradzić sobie z trudnościami związanymi z dostępnością sprzętu i gotowością łańcucha dostaw. Przewoźnicy, firmy trzecie, inaczej „3PL” (Third Party Logistics) dysponują wieloma zasobami, aby sprostać potrzebom związanym z realizacją zamówień w e-commerce, które na pewno będą generować jeszcze większe wymagania w przyszłości.

 

Rozwój e-commerce a branża przewozowa: wyzwania i korzyści dla firm transportowych.

Rozwój e-commerce ma realny wpływ na globalną spedycję, szczególnie na branżę przewozową. Sektor ten jest kluczowym elementem w realizacji potrzeb wielokanałowych handlowców, zapewniając przewozy na całej trasie, od pierwszej do ostatniej mili. Regionalna fragmentacja łańcuchów dostaw i sieci dystrybucyjnych wymusiła na przedsiębiorcach i ich partnerach coraz większe poleganie na przewoźnikach drogowych, gdyż to właśnie transport samochodowy najlepiej nadaje się do zapewnienia elastycznych i niezawodnych usług potrzebnych do zarządzania zapasami Just-in-Time, dystrybucji/decentralizowanych sieci dystrybucyjnych i coraz węższych okienek czasowych dostaw.

Jednym z dwóch elementów wielokanałowych modeli biznesowych, które miały największy wpływ na operacje transportowe, jest decentralizacja sieci dystrybucji i magazynowania oraz większy nacisk na niezawodność dostaw w tych sieciach, ponieważ okna czasowe dostaw nadal się skracają. Z drugiej strony, rosnące wymagania klientów w zakresie szybkości i efektywności dostaw wpłynęły na sposób działania firm transportowych. Wzrost e-commerce spowodował zmiany w trasach i przebiegu przewozów, wprowadzając do użytku pojazdy jednoosobowe oraz zwiększając ilość krótkich i wewnętrznych przewozów. Z drugiej strony, dostosowanie do coraz krótszych okien czasowych dostaw wymusza na przewoźnikach jeszcze szybsze realizowanie zleceń, co może prowadzić do naruszenia norm czasu pracy i narażać ich na kary od handlowców. Niezależnie od tych negatywnych aspektów, rozwój e-commerce wpłynął na branżę transportową w pozytywny sposób. Młodsze pokolenia kierowców cenią sobie krótsze, wewnętrzne przewozy, co wpłynęło na zwiększenie liczby ofert pracy dla osób poniżej 21 roku życia. Ponadto, krótkie trasy nie muszą być zgłaszane na Elektronicznym Systemie Monitorowania Czasu Pracy Kierowców (ELD), co daje kierowcom większą swobodę w zarządzaniu swoim czasem pracy.

E-commerce wymusza zmiany w branży transportowej, szczególnie w „dostawach na ostatnią milę”.

Zakupy przez internet wpłynęły na oczekiwania konsumentów dotyczące szybkiej dostawy, a coraz więcej sprzedawców oferuje bezpłatne i ekspresowe wysyłki. W wyniku tego firmy logistyczne muszą dostosować się do rosnącej presji na dostarczenie towarów w czasie, odpowiadając na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów.

E-commerce zmienia oczekiwania klientów wobec transportu. Właściciele przedsiębiorstw, w tym dostawcy, przestawiają się z tradycyjnych dostaw długodystansowych na dostawy typu just-in-time (JIT), a dostawcy przechodzą z kilku magazynów na jedną lokalizację hali magazynowej, aby spełnić lokalne potrzeby. Często wiąże się to z koniecznością zmiany składu floty i inwestycjami w mniejsze samochody ciężarowe i furgonetki, które zapewnią krótsze, bardziej częste przejazdy potrzebne do zwiększenia dostaw na ostatnią milę. Z badania przeprowadzonego przez NAFA Institute & Expo w kwietniu wynika, że 44% menedżerów floty planuje inwestycje w różne klasy aktywów, w tym 17% planuje zmienić skład floty na korzyść dostaw na ostatnią milę, a 33% planuje zwiększyć rozmiar swojej floty. W miarę jak biznes oparty na e-commerce nadal rośnie, firmy będą musiały dostosowywać modele biznesowe do szybkiej, bezpłatnej i wygodnej usługi dostawy, której klienci wymagają. Dostawa na ostatnią milę będzie szczególnie ważnym obszarem skupienia dla firm, które chcą

Dostosowanie praktyk transportowych do zmieniających się oczekiwań klientów w erze e-commerce.

Dla firm handlowych, jeszcze niedawno "spełnienie oczekiwań klientów" oznaczało dostarczenie odpowiedniej ilości produktów do właściwej lokalizacji w ustalonym harmonogramie dostaw. Sposoby transportu, wielkość ładunków i pokonywane odległości były znane i przewidywalne. Odbiór produktów odbywał się przez wyspecjalizowanych pracowników biura wysyłkowego i magazynu zajmujących się obsługą masowych przesyłek. Jednak z rozwojem e-commerce w połączeniu z tradycyjnymi kanałami sprzedaży, spełnienie oczekiwań klientów jest teraz znacznie bardziej wymagające. Wzrost sprzedaży B2B i B2C, napędzany przez e-commerce, zwiększa krytyczność spełnienia oczekiwań klientów.

Firmy transportowe poprawią swoje szanse na sukces, reformując strategię transportu e-commerce oraz wprowadzając praktyki operacyjne, które umożliwią szybką i pewną dostawę, a także elastyczność i niezawodną obsługę, co przyczyni się do poprawy doświadczeń klientów. Firmy transportowe muszą zwrócić uwagę na wiele czynników, takich jak: sposób transportu, pierwsza i ostatnia mila oraz przejrzystość całej sieci. Dostosowanie decyzji podejmowanych na płaskim poziomie, zintegrowanie wielomodalnych technologii i procesów oraz wykorzystanie dynamicznych narzędzi raportowania do podejmowania decyzji w przyszłości, pozwoli firmom transportowym na lepsze dostosowanie się do nowego środowiska e-commerce, a także na spełnienie oczekiwań dotyczących obsługi klienta i osiągnięcie zysków.

Wróć do listy

Napisz do nas

Pobierz statut spółki

Polityka prywatności

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Dostosuj
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane