W pierwszym tygodniu marca w bazie transportowej KOIMEX SA znajdującej się w Centrum Serwisowym Mostki, odbyło się praktyczne szkolenie z pogłębiania opon.
W szkoleniu wzięło udział około 10 mechaników, którym przedstawiciel MICHELIN POLSKA Pan Paweł Blaźniak przekazał wiedzę merytoryczną oraz praktyczną na temat prawidłowego pogłębiania bieżnika opon MICHELIN.
Pogłębianie bieżnika polega na usunięciu warstwy gumy znajdującej się pod oryginalną rzeźbą bieżnika w celu przywrócenia głębokości rowków bieżnika.
Opony MICHELIN przystosowane do nacinania, posiadają specjalne oznaczenie „REGROOVABLE” na obu bokach.
Pogłębianie opon ciężarowych jest rekomendowane producentów ogumienia i już na etapie projektowania opon MICHELIN zapewnia dostateczną grubość gumy, aby umożliwić pogłębianie bez negatywnego wpływu na wytrzymałość i integralność konstrukcji opon.
Pogłębianie opon wykonasz w naszym serwisie opon.
Osoba wykonująca pogłębianie jest odpowiedzialna za operację w szczególności, jeżeli jest ono wykonywane niezgodnie z zaleceniami MICHELIN (pogłębianie odpowiednie dla danej rzeźby i głębokości bieżnika, lameli itp.)
Pogłębianie powinno być wykonane, gdy pozostało jeszcze 2-4 mm głębokości oryginalnej rzeźby bieżnika.
Zbyt głębokie nacięcie rowków bieżnika może spowodować uszkodzenia prowadzące do przedwczesnego zniszczenia opony, uniemożliwić bieżnikowanie opony, odsłonić warstwy opasania, co jest sprzeczne z obowiązującymi przepisami.
Pogłębianie nie jest wskazane, jeżeli opona ma takie uszkodzenia, jak liczne przebicia, przecięcia, otarcia, wyrwania gumy bieżnika itp. W przypadku tego typu uszkodzeń występuje utlenianie się stalowych warstw opasania (korozja), co może prowadzić do przyspieszonego zużycia opony, a nawet gwałtownego ujścia powietrza.
Montaż opon pogłębianych
Przed oddaniem opon do pogłębiania radzimy zaopatrzyć się w opony zapasowe, tak aby pogłębianie nie spowodowało przestoju pojazdu.
Napisz do nas
Pobierz statut spółki