Firma transportowa KOIMEX S.A. realizując dynamiczny i ciągły rozwój, powiększy flotę własną w roku 2022 o prawie 25%.
Do lipca 2022 roku dostarczonych zostało ponad 70 naczep Kögel, a do końca roku dostarczonych zostanie kolejnych 60 naczep Kögel.
KOIMEX S.A. kontynuuje partnerskie relacje z dostawcą naczep Kögel Trailer GmbH.
Ładunki transportowe różnią się od siebie specyfikacją, wagą, gabarytami, a także wymaganiami odnośnie do sposobu załadunku lub rozładunku.
Załadunek pod względem rodzaju można podzielić następująco:
załadunek od góry –załadunek jest realizowany górą głównie wtedy, gdy naczepa ma ruchomy dach. Taki rodzaj rozładunku sprawdza się doskonale np. w przypadku towarów sypkich.
załadunek bokiem –realizowany jest zwykle z boku pojazdu w naczepach typu firanka lub plandeka.
załadunek tyłem –to jedna z najczęściej stosowanych metod rozładunku towaru w branży transportowej. Ułatwieniem są naczepy z ruchomymi podłogami, które przyśpieszają ten proces i pozwalają szybciej załadować i rozładować towar.
Naczepy użytkowane przez KOIMEX S.A. charakteryzują się parametrami technicznymi tj.:
W dzisiejszych czasach rozwój floty dla firm transportowych to nie lada wyzwanie. Szczególnie dotyczy to usług przewozu drogą lądową na terenie całej Europy. Częściowo wynika to z faktu, że w Polsce brakuje od 100 do 200 tys. zawodowych kierowców. Firmy transportowe często muszą szukać pracowników za granicą (szczególnie na Wschodzie) i zapewnić odpowiednie warunki pracy dla potencjalnych kierowców. Od razu pojawiają się kwestie takie jak relokacja, pomoc w uzyskaniu odpowiednich zezwoleń i uprawnień na terenie UE, szybkość wypłacania wynagrodzenia. Na to mogą sobie pozwolić firmy tylko o ugruntowanej pozycji oraz zapleczu finansowym.
Przyczyniają się do tego również stale rosnące koszty eksploatacyjne pojazdów, czas pracy kierowców, dostępność pojazdów z odpowiednimi normami spalania i ekologicznymi oraz dostępność kierowców z niezbędnymi uprawnieniami.
Nie jest to jednak jedyna kwestia. Dynamika przepisów związanych z codziennym funkcjonowaniem firm transportowych powoduje konieczność bieżącego monitorowania i implementacji zmian. Ewidencja czasu pracy kierowców, ich wynagrodzenie związane z wprowadzeniem pakietu mobilności powodują szereg zmian w kadrach i księgowości. Wzrost wynagrodzeń łączy się również ze wzrostem cen usług. Tylko zainwestowanie w nowoczesne narzędzia analityczne, które zbierają dane, mogą ukazać utrzymanie lub poprawę rentowności przedsiębiorstwa.
Wspomniane wcześniej innowacyjne rozwiązania informatyczne są często konieczne nie tylko w przypadku wewnętrznych procesów firmy. Coraz więcej kontrahentów zwraca uwagę na cyfryzację przedsiębiorstwa, a nierzadko jest to również wymóg do nawiązania współpracy. Zleceniodawcom zależy na firmach, które oferują pogląd i obserwowanie warunków na naczepie, szczególnie jeśli chodzi o produkty medyczne lub spożywcze.
Dla klientów równie ważne jest to, czy firma dba o ekologię i stosuje niską emisję spalin. Często ten aspekt jest również elementem kontaktu, a firmy, które nie stosują się do zasad “eco-friendly” mogą mieć problem z utrzymaniem i pozyskaniem nowych zleceniodawców.
Napisz do nas
Pobierz statut spółki