Firma transportowa KOIMEX S.A. prezentuje rozwój floty w 2022r. Cz.2

Firma transportowa KOIMEX S.A. prezentuje rozwój floty w 2022r. Cz.2

Firma transportowa KOIMEX S.A. realizując dynamiczny i ciągły rozwój, powiększy flotę własną w roku 2022 o prawie 25%.

Do lipca 2022 roku dostarczonych zostało ponad 70 naczep Kögel, a do końca roku dostarczonych zostanie kolejnych 60 naczep Kögel.

KOIMEX S.A. kontynuuje partnerskie relacje z dostawcą naczep Kögel Trailer GmbH.

Ładunki transportowe różnią się od siebie specyfikacją, wagą, gabarytami, a także wymaganiami odnośnie do sposobu załadunku lub rozładunku.

Załadunek pod względem rodzaju można podzielić następująco:

załadunek od góry –załadunek jest realizowany górą głównie wtedy, gdy naczepa ma ruchomy dach. Taki rodzaj rozładunku sprawdza się doskonale np. w przypadku towarów sypkich.

załadunek bokiem –realizowany jest zwykle z boku pojazdu w naczepach typu firanka lub plandeka.

załadunek tyłem –to jedna z najczęściej stosowanych metod rozładunku towaru w branży transportowej. Ułatwieniem są naczepy z ruchomymi podłogami, które przyśpieszają ten proces i pozwalają szybciej załadować i rozładować towar.

Naczepy użytkowane przez KOIMEX S.A. charakteryzują się parametrami technicznymi tj.:

  • ● Szyja ramy 90 mm z trzema osiami
     
  • ● Dopuszczalny technicznie nacisk na siodło: 12 000 kg
     
  • ● Dopuszczalne technicznie obciążenie agregatu: 27 000 kg
     
  • ● Technicznie możliwa masa całkowita: 39 000 kg
     
  • ● Masa własna z wyposażeniem podstawowym: 5400 kg
     
  • ● Długość powierzchni ładunkowej pod dachem: 13 620 mm
     
  • ● Wyposażenie opcjonalne: RoRo w zestawie (wyposażenie do transportu promem/statkiem), wyposażenie do transportu stali (kieszenie kłonicowe, kłonice wkładane, ponadnormatywna długość), transportu papieru, transportu napojów, transportu dla przemysłu motoryzacyjnego, transportu o ponadnormatywnej szerokości, transportu produktów chemicznych (oktabiny), transportu opon

Stały rozwój floty niezależnie od zmieniających się warunków.

W dzisiejszych czasach rozwój floty dla firm transportowych to nie lada wyzwanie. Szczególnie dotyczy to usług przewozu drogą lądową na terenie całej Europy. Częściowo wynika to z faktu, że w Polsce brakuje od 100 do 200 tys. zawodowych kierowców. Firmy transportowe często muszą szukać pracowników za granicą (szczególnie na Wschodzie) i zapewnić odpowiednie warunki pracy dla potencjalnych kierowców. Od razu pojawiają się kwestie takie jak relokacja, pomoc w uzyskaniu odpowiednich zezwoleń i uprawnień na terenie UE, szybkość wypłacania wynagrodzenia. Na to mogą sobie pozwolić firmy tylko o ugruntowanej pozycji oraz zapleczu finansowym.

Przyczyniają się do tego również stale rosnące koszty eksploatacyjne pojazdów, czas pracy kierowców, dostępność pojazdów z odpowiednimi normami spalania i ekologicznymi oraz dostępność kierowców z niezbędnymi uprawnieniami.

Nie jest to jednak jedyna kwestia. Dynamika przepisów związanych z codziennym funkcjonowaniem firm transportowych powoduje konieczność bieżącego monitorowania i implementacji zmian. Ewidencja czasu pracy kierowców, ich wynagrodzenie związane z wprowadzeniem pakietu mobilności powodują szereg zmian w kadrach i księgowości. Wzrost wynagrodzeń łączy się również ze wzrostem cen usług. Tylko zainwestowanie w nowoczesne narzędzia analityczne, które zbierają dane, mogą ukazać utrzymanie lub poprawę rentowności przedsiębiorstwa.

Wspomniane wcześniej innowacyjne rozwiązania informatyczne są często konieczne nie tylko w przypadku wewnętrznych procesów firmy. Coraz więcej kontrahentów zwraca uwagę na cyfryzację przedsiębiorstwa, a nierzadko jest to również wymóg do nawiązania współpracy. Zleceniodawcom zależy na firmach, które oferują pogląd i obserwowanie warunków na naczepie, szczególnie jeśli chodzi o produkty medyczne lub spożywcze.

Dla klientów równie ważne jest to, czy firma dba o ekologię i stosuje niską emisję spalin. Często ten aspekt jest również elementem kontaktu, a firmy, które nie stosują się do zasad “eco-friendly” mogą mieć problem z utrzymaniem i pozyskaniem nowych zleceniodawców.

Wróć do listy

Napisz do nas

Pobierz statut spółki

Polityka prywatności

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Dostosuj
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wszystkie
Zgoda na wybrane