Obecnie koszty prowadzenia działalności w transporcie, często okresowo przewyższają przychody, czyniąc niejednokrotnie transport nierentownym. Wg “Branżometru Inelo”, w 2023 roku, firmy transportowe odnotowały wzrost kosztów prowadzenia działalności od 26 do nawet 50%, co jest wręcz skrajnie dramatycznym wynikiem, przy braku wzrostu stawek za transport.
Raport „Transport drogowy w Polsce 2023” wskazuje, że liczba dużych firm transportowych w Polsce wzrosła, jednak niejednokrotnie wpływa to na zaniżanie stawek w walce o klienta i niestety nie tylko przez nowe firmy chcące zaistnieć, ale także przez doświadczonych graczy.
Sytuacja na europejskim rynku transportowym również nie napawa optymizmem. Koniunktura jest słabsza niż w latach poprzednich, sytuacja geopolityczna i gospodarcza nie napawa optymizmem, a firmy transportowe borykają się z utrzymaniem rentowności. Natomiast perspektywa wzrostu cen paliw, spowodowana listopadową decyzją OPEC+ o ograniczeniu wydobycia ropy, może boleśnie ranić rykoszetem nie tylko branżę transportową, ale wręcz całą gospodarkę.
Czarne kalendarium minionego roku w branży TSL
KOIMEX, jako lider branży TSL w Polsce, od lat mierzy się z wyzwaniami dotykającymi ten sektor gospodarki.
Mamy świadomość, że aby przetrwać, potrzebujemy odpowiedniego zaplecza ekspertów i dokonywania stałych analiz, a finalnie odpowiednich decyzji zarówno inwestycyjnych, jak i kadrowych.
Przez niemal ćwierć wieku prowadzenia działalności transportowej, potrafiliśmy wypracować odpowiednie działania prewencyjne, dlatego już od roku przygotowywaliśmy się do tego trudnego okresu.
Łatwo nie będzie - zresztą nigdy nie jest.
Jednak w tym trudnym czasie, dzięki optymalizacji pracy, pełnego zrozumienia sytuacji przez pracowników, ich wsparciu i zaangażowaniu, Rodzina KOIMEX – jak zawsze - będzie w stanie góry przenosić.
Napisz do nas
Pobierz statut spółki